TÁMOP 3.1.5
TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2010-0034 – Pedagógusképzések az ajkai Borsos Miklós Általános Iskolában
Kedvezményezett: Borsos Miklós Általános Iskola, 8400 Ajka, Móra F. u. 19.
2011-2012-es tanév 2. félév:
A TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2010-0034 „Pedagógusképzések az ajkai Borsos Miklós Általános Iskolában” c. projekt keretében kollégáink sikeres záróvizsgát tettek a BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék Közoktatási Vezető és Pedagógus Szakvizsga Szakirányú Továbbképzési Szakán. Mindhárman pedagógus szakvizsga végzettséget szereztek közoktatás vezető szakiránnyal. A képzés elvégzése által a pályázatban részt vett pedagógusok a közoktatásra vonatkozó legkorszerűbb ismeretek, az aktuális jogszabályi változások birtokában végzik tovább munkájukat intézményünkben.
Gratulálunk újabb diplomájukhoz!
2011-2012-es tanév 1. félév:
A TÁMOP 3.1.5. projekt keretében tanuló pedagógusaink a 2011/12. tanév első félévét (III. félév) sikeresen elvégezték, így a projekt keretében még egy félévet kell teljesíteniük, valamint a záró szakdolgozatot elkészíteniük. A pályázat 2012. június 30-án zárul.
2010-2011-es tanév 2. félév:
A „Pedagógusképzések az ajkai Borsos Miklós Általános Iskolában” c. pályázat keretében kollégáink sikeresen teljesítették a közoktatás vezető, pedagógus szakvizsga képzés első évének követelményeit.
2010-2011-es tanév 1.félév:
Intézményünk 3 pedagógusa kezdte meg tanulmányait a „TÁMOP 3.1.5. Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)” című pályázat keretében a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi karának Műszaki Pedagógiai Tanszékén közoktatás vezető szakon. A projekt 100%-ban támogatott, módosított összköltségvetése 11.326.000 Ft, időtartama 2010.09.01.-2012.06.30.
TÁMOP 3.1.4
Kossuth tagintézmény pályázata
TÁMOP 3.1.4 Kompetencia alapú oktatás egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-008 Kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Ajka város oktatási intézményeiben
2009. 06. 01 – 2010. 08. 31.
Kedvezményezett: Ajka város Önkormányzata
Borsos Miklós Általános Iskola – Ajka, Móra F. utca 19.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 21699180 Ft
A projekt alapvető célja az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
A megvalósítás a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel hozzájárul az oktatás minőségének javulásához.
A projekt három, kötelezően megvalósítandó implementációs tevékenységet ír elő a megvalósítás feltételeként.
– Egyrészt a NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését (szövegértés-szövegalkotás, matematika illetve egy harmadik szabadon választott kulcskompetencia területen), melyet tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosítva kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetésével kell megvalósítani.
– Másrészt a tantárgytömbösített oktatás alkalmazását, mely – a feladatellátási helyek választása alapján – egyes tantárgy/ak, műveltségterület/ek tanórai foglalkozásainak ciklikus megszervezésének rendjét jelentik.
– Harmadrészt legalább egy, választott műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását.
Az új tanulásszervezési eljárások bevezetéséhez, a különböző oktatási programok hatékony alkalmazásához a pályázat alapján lehetőség van szakmai pedagógus-továbbképzéseken való részvételre, valamint szaktanácsadó igénybevételére.
A paradigmaváltást elősegítő, meggyőző és hiteles módszerek, eljárások megismeréséhez a feladatellátási helyek referenciahelyi szolgáltatások igénybevételét tervezték, mely során konzultációkra, óralátogatásokra, tapasztalatcserékre kerül sor. Az intézményi innováció megvalósításával a feladatellátási helyek saját igényeikhez igazodva, az egyéni fejlesztésre, a nevelés, az oktatás eredményességének fokozására programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozását vállalták.
Szakmai vezető:
Kovalikné Lakatos Gyöngyi
Megvalósító pedagógusok:
Pergerné Horváth Teréz 1.c osztály szövegértés – szövegalkotás kompetencia
témahét és projektoktatás
Dunár Istvánné 2.c osztály matematika kompetencia
témahét és projektoktatás
Dávid Barbara 3.c osztály szociális és életviteli kompetencia
témahét és projektoktatás, moduláris prog.
Horváth Erzsébet 5.d osztály szövegértés – szövegalkotás kompetencia
tantárgytömbösített oktatás
Horváth Csaba 5.c osztály szövegértés – szövegalkotás kompetencia
6.c osztály műveltségterületi oktatás
Varga Judit 6.c osztály matematika kompetencia
tantárgytömbösített oktatás
Vállalt tevékenységeink:
– “Szövegértés-szövegalkotás” (anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése.
– “Matematika” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése.
– Egyéb, választott “Szociális-, életvitel- és környezeti” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése.
– Tantárgytömbösített oktatás bevezetése.
– Műveltségterület oktatása tantárgyi bontás nélküli.
– Témahét megszervezése.
– Három hetet meghaladó projekt megszervezése.
– Moduláris program megszervezése.
– A kompetencia alapú tanórák 25%-ában digitális technika alkalmazása.
– Részvétel a tanulói laptop program megvalósításában.
Eötvös tagintézmény pályázata
Szakmai vezető: Vaczkó Andrea
Résztvevő pedagógusok:
– Balogh Béla
– Bedőkné Szabó Erzsébet
– Eszlingerné Jutasi Ildikó
– Galambos Erika
– Magyar Nikolett
– Szeipné Orbán Mária
Vállalt tevékenységeink:
– “Szövegértés-szövegalkotás” (anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése.
– “Matematika” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése.
– Egyéb, választott “Szociális-, életvitel- és környezeti” (szociális és állampolgári) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése.
– Tantárgytömbösített oktatás bevezetése.
– Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
– Témahét megszervezése.
– Három hetet meghaladó projekt megszervezése.
– Moduláris program megszervezése.
– Részvétel a tanulói laptop program megvalósításában.
Intézményi innováció: Hogyan használjuk a tanulói laptopokat?